is het mogelijk om het corona virus te bestrijden met bloedtransfusie?

het betreft dan de bloedtransfusie van 2 mensen die natuurlijk dezelfde bloedgroep hebben maar ook allebei besmet zijn met het corona virus misschien gaat er een reactie plaatsvinden tussen die 2 virussen

4 jaar geleden
1.4K
Erna55
4 jaar geleden
Nee. Dit is niet mogelijk.
tinus1969
4 jaar geleden
Dat idee van 'reactie plaatsvinden tussen die 2 virussen' is nergens op gebaseerd.

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet mogelijk.
Een virus zit niet alleen in het bloed, maar ook in de cellen en in het lymfestelsel.
Oftewel, je kan het overal in het lichaam tegen komen. Ook in het bloed. Daardoor kunnen met een bloedtest ook kijken of het virus aanwezig is (moeten we wel wat handelingen doen, wat er zit te weinig virus in om het rechtstreeks bekijken).

De virussen vanuit 2 mensen zullen niet met elkaar gaan strijden. Er zal geen reactie plaatsvinden. Ook al zouden de virussen licht gemuteerd zijn (waardoor ze niet exact hetzelfde zijn). In het ergste geval moet het lichaam dan gaan vechten tegen 2 virussen!

Helaas, die methode is niet mogelijk. Beste is nog virusremmende medicijnen te gebruiken zolang er nog geen geneesmiddel / vaccinatie mogelijk is.